Bli scout i Jakobsbergskyrkans scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

När kan man bli scout?

I vår kår kan man börja som scout när man är sju år. Man börjar då som spårare.

Vad gör vi?

Under våren och hösten är vi för det mesta utomhus på våra scoutmöten. Då kan vi tex elda eller gå en spårning. Under vintern när det är för mörk och kallt är vi mest inomhus och lär oss till exempel om sjukvård eller gör något hantverk.

När och var träffas vi?

Vi har oftast möten varannan onsdag mellan 18:30 och 20:00, antingen på Bruket eller i Jakobsbergskyrkan.

Vad kostar det att vara scout?

I Jakobsbergskyrkan scoutkår har vi en terminsavgift på 200 kr. När vi har hajk eller läger tillkommer en avgift.

Ingen familj behöver betala mer än totalt 500 kr per termin i deltagaravgift för verksamheten i Equmenia Jakobsbergskyrkan.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Kontakta någon av oss ledare så kan vi berätta mer och komma överens om när det passar. Eller fyll i det här formuläret så kommer vi kontakta er.