Vi är en del av Equmenia Jakobsbergskyrkan!

Barn och unga är viktiga och har en självklar plats i Jakobsbergskyrkan. Jesus själv sa ju faktiskt ”Låt barnen komma till mig och hindra dem inte”(Mark 10:14).

Vi har som vision att barn och unga ska få växa i gemenskap, lärjungaskap och ledarskap – och givetvis ha fantastiskt roligt på vägen.

I Equmenia Jakobsbergskyrkan värnar vi om allas lika värde och hos oss får alla vara medlemmar oavsett trosuppfattning. Vi har ett stort nätverk såväl inom Sverige som internationellt genom att vi tillhör Equmenia (ca 450 lokalföreningar runt om i landet), och vi är även anslutna till Scouternas riksförbund. Dessa två riksorganisationer tillhandahåller ledarutbildningar, material och roliga events som vi åker på.

Vi hoppas att du kommer trivas hos oss!

/Equmenia Jakobsbergskyrkan – Där barn och unga växer i gemenskap med varandra och Jesus

Klicka här för att läsa mer om andra verksamheter vi bedriver